Tieto poronlihatuotteiden markkinoista on hajanaista, eikä tarkkaa kokonaisarviota jalostettavien tuotteiden määristä ja asiakasrakenteesta ole Suomessa saatavilla. Valtaosa poronlihaa jalostavista yrityksistä on pieniä perheyrityksiä. Tavoitteet Tavoitteina selvittää
* Jalostamoiden raaka-aineen saatavuus ja porolihatuotteiden kysyntä * Kuinka paljon erilaisia lihatuotteita porosta Suomessa valmistetaan * Minne eri porosta valmistetut lihatuotteet markkinoidaan * Porotuotteiden kilpailullinen asema elintarvikemarkkinoilla: mitkä ovat porotuotteita täydentäviä ja kilpailevia tuotteita. Vastaava tutkija Saarni Kaija, Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitos, Turun riistan- ja kalantutkimus Muut henkilöt Honkanen Asmo, Setälä Jari, Kemppainen Jorma, Aikio Leena Hankkeen kesto 2004 - 2005 Hankkeen vaihe: päättynyt
|