Tutkimuksessa kartoitetaan sahatavaran markkinoinnin ja tuotannon ketjut Euroopassa ja kehitetään moderniin informaatioteknologiaan perustuvat menetelmät asiakaslähtöisen tuotannon ohjauksen tarpeisiin. Pohjoismaalaista tuotantoteknologiaa vertaillaan Keski-Eurooppalaiseen tuotantotekniikkaan. Tuloksia pyritään soveltamaan käytäntöön tutkimukseen osallistuvissa maissa.
Tulokset
Tutkimus käynnistyi vuoden 1997 alussa ja on kestoltaan 3-vuotinen
Vastaava tutkija
Mikkonen Esko, Helsingin yliopisto, Metsävarojen käytön laitos Yhteistyötahot
Metsäteho Oy, UPM-Kymmene Oy, Suomen metsätieto Oy
Hankkeen kesto 1997 - 1999
Asiasanat
Sahatavara, tuotanto, markkinointi, puunhankinta, puunkorjuu, optimointi, mallintaminen, arvoapteeraus
Hankkeen vaihe: päättynyt
HUOM! Tämä tutkimushankekuvaus on tuotettu Hankehaaviin Helsingin yliopiston TUHTI-tutkimustietojärjestelmästä, jota ei enää ylläpidetä. Tarkista ajantaiset tutkimushanketiedot Helsingin yliopiston TUHAT-järjestelmästä.
|