Tutkimushankkeessa on selvitetty kolmen yksittäistutkimuksen avulla, elintarvikkeiden tuotekehityksen, tuotantoketjun ohjauksen ja markkinointiviestinnän, 1) mitä ympäristöystävällisyys tarkoittaa kuluttajille ja 2) missä määrin suomalaisen maatalouden merkittävimmän tuotantohaaran yrittäjät, maidontuottajat, ovat valmiita sopeuttamaan tuotantotapansa ympäristö- ja eläinystävälliseksi.
Vastaava tutkija
Westermarck Harri, Helsingin yliopisto, Taloustieteen laitos, Neuvontaoppi Hankkeen kesto 1995 - 1997
Asiasanat
koettu laatu, kuluttajat, ympäristömyönteisyys, elintarvikkeet
Hankkeen vaihe: päättynyt
HUOM! Tämä tutkimushankekuvaus on tuotettu Hankehaaviin Helsingin yliopiston TUHTI-tutkimustietojärjestelmästä, jota ei enää ylläpidetä. Tarkista ajantaiset tutkimushanketiedot Helsingin yliopiston TUHAT-järjestelmästä.
|