Pienten ja keskisuurten yritysten ei ole aina mahdollista eikä taloudellisesti järkevääkään harjoittaa omaa tuotekehitystoimintaa. Tällöin yritysten on mielekästä verkostoitua muiden omaa toimintaa tukevien yritysten kanssa sekä tuotekehityspalveluja tarjoavien yksiköiden kanssa. Hankkeen tavoitteena on edistää erilaisten elintarvikealan yritysryppäiden ja verkostojen syntymistä elintarvikealalle Etelä-Savossa. Konkreettisena tavoitteena yritysryppäällä on kehittää eteläsavolaisten erikoistuotteiden markkinointia ja tuotekonseptia. Tuotevalikoima koostuu premium-tason tuotteista, joissa raaka-aineen laatu on keskeisellä sijalla, minkä lisäksi pakkausratkaisuihin etsitään konseptiin soveltuvaa vaihtoehtoa.
Vastaava tutkija
Särkkä-Tirkkonen Marjo, Helsingin yliopisto, Ruralia-instituutti, Mikkeli Hankkeen kesto 2007 - 2007
Asiasanat
Elintarvikkeet, tuotekehitys, markkinointi
Hankkeen vaihe: päättynyt
HUOM! Tämä tutkimushankekuvaus on tuotettu Hankehaaviin Helsingin yliopiston TUHTI-tutkimustietojärjestelmästä, jota ei enää ylläpidetä. Tarkista ajantaiset tutkimushanketiedot Helsingin yliopiston TUHAT-järjestelmästä.
|