Yhteiskuntavastuusta on tänä päivänä muodostumassa yrityksille yksi merkittävä kilpailutekijä. Maaseudun pienyrityskontekstissa yrityksen yhteiskuntavastuun käsite on kuitenkin jäänyt vaille huomiota. Tutkimuksessa tarkastellaan maaseudulla toimivien pienyrittäjien käsityksiä siitä, mitä yhteiskunnallisesti vastuullinen liiketoiminta pienyrittäjälle merkitsee; miten yrittäjä tulkitsee yritystoimintaansa kohdistuvia yhteiskuntavastuun odotuksia ja miten nämä tulkinnat vaikuttavat yrittäjän päätöksentekoon. Valtakunnallisen tutkimuksen empiirinen aineisto koostuu noin 30:stä, eri toimialoilla työskentelevien pienyrittäjien haastatteluista.
Vastaava tutkija
Lähdesmäki Merja, Helsingin yliopisto, Maaseudun tutkimus- ja koulutuskeskus, Seinäjoki Hankkeen kesto 2004 - 2005
Asiasanat
maaseutu, yhteiskuntavastuu, pienyritys
Hankkeen vaihe: päättynyt
HUOM! Tämä tutkimushankekuvaus on tuotettu Hankehaaviin Helsingin yliopiston TUHTI-tutkimustietojärjestelmästä, jota ei enää ylläpidetä. Tarkista ajantaiset tutkimushanketiedot Helsingin yliopiston TUHAT-järjestelmästä.
|