Tutkimuksessa pyritään selvittämään elintarvikeuutuuksien kokemisen ulottuvuuksia, kehittämään niitä kuvaavia mittareita ja selvittämään, miten uutuuksista kiinnostuneet ihmiset suhtautuvat toisaalta tuotteen ensimmäiseen kokeiluun, toisaalta sen toistuvaan valintaan.
Vastaava tutkija
Tuorila Hely, Helsingin yliopisto, Elintarviketeknologian laitos, Elintarviketeknologia Yhteistyötahot
VTT Biotekniikka, HY, Taloustieteen laitos, Oy Karl Fazer Ab, Ingman Foods Oy Ab, Saarioinen Oy, Oy Sinebrychoff Ab, Valio Oy, tutkimus ja tuotekehitys
Hankkeen kesto 2001 - 2005
Asiasanat
uutuudet, innovaatiot, kuluttajien asenteiden mittaaminen, aistittavat ominaisuudet, kuluttajien mieltymykset
Hankkeen vaihe: päättynyt
HUOM! Tämä tutkimushankekuvaus on tuotettu Hankehaaviin Helsingin yliopiston TUHTI-tutkimustietojärjestelmästä, jota ei enää ylläpidetä. Tarkista ajantaiset tutkimushanketiedot Helsingin yliopiston TUHAT-järjestelmästä.
|