Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää perheyritysten asemaa ketjuuntuvilla päivittäistavaramarkkinoilla. Tavoitteena on löytää vastaus mm. kysymyksiin 1) kuinka ketjun jäsenyys ja muut muutokset markkinoilla vaikuttavat K-kauppiaisiin 2) mitkä ovat perheyrittäjyyden vahvuudet ja heikkoudet 3) onko pieni kaunista vai voittaako suuruuden ekonomia 4) miltä näyttää perheyrittäjien tulevaisuus. Tutkimustuloksilla on merkitystä pk-yrityksiä koskevassa päätöksenteossa ja pohdittaessa, kuinka edistää ja lisätä pienyrittäjyyttä.
Vastaava tutkija
Römer-Paakkanen Tarja, Helsingin yliopisto, Taloustieteen laitos, Kuluttajaekonomia Hankkeen kesto 1996 -
Asiasanat
perheyrittäjyys, ketjuuntuminen, päivittäistavarakauppa
Hankkeen vaihe: päättynyt
HUOM! Tämä tutkimushankekuvaus on tuotettu Hankehaaviin Helsingin yliopiston TUHTI-tutkimustietojärjestelmästä, jota ei enää ylläpidetä. Tarkista ajantaiset tutkimushanketiedot Helsingin yliopiston TUHAT-järjestelmästä.
|